Összes oldalmegjelenítés

2012. november 22., csütörtök

„Húsz jó év, sok izgalom és öröm” (Az utolsó csütörtöki sajtótájékoztató)



Szomorúságot nem érez, valójában már nagyon várja az új életet. Michael Schumacher ma kettő órakor (helyi idő szerint 11 órakor) beült élete utolsó csütörtöki FIA-sajtótájékoztatójára, és mesélt. Röviden 9sszefoglalta hosszú és páratlan karrierjét, megemlékezett a riválisokról, akik pedig tisztelegtek előtte.



Van benned némi szomorúság?
Schumacher: Nem, egyáltalán nem.

Örülsz, hogy vége?
Schumacher: Igen, megpróbáltam sikeresen befejezni a küldetésemet, ez nem ment, de boldog vagyok, hogy itt ér véget, és ismét kezdődik egy teljesen másik élet.

Michael, üdv köztünk ismét! Húsz év versenyzés volt ez. Hogyan összegeznéd?
Schumacher: Nos, nem gondolnám, hogy elég időnk lenne összegezni, de mondjuk így: ez majdnem 20 jó év volt, valamint nagyon sok izgalom és öröm.

Ajánlanád Sebastiannak?
Schumacher: Emlékszem, az elején azt mondtam, ha négy-öt évig ezt csinálom, talán kihozom belőle a maximumot, és majd úgyis elfáradok, így nem is láttam ennél messzebbre. Aztán végül majdnem 21 év lett belőle… Biztos vagyok abban, hogy nehéz elképzelni ezeknek a srácoknak, hogy ilyen hosszú ideig itt legyenek, de meglátjuk!”

Michael, te mindkét bajnokesélyest régről ismered. Milyen emlékeid vannak Sebről és Fernandóról? És kérdés Seb-hez és Fernandóhoz: Nektek milyen emlékeitek vannak Michaelről?
Schumacher: Fernandóval elég sok évet töltöttünk el itt – a bajnokságért harcolva. A tisztelet tekintetében kicsit más volt a helyzet, azok igazán kemény idők voltak. Sajnos elég sokszor igen erős volt, és túl jól végezte a munkáját. Lazábban kellett volna vennie a dolgokat, és megnézni, miként csinálja ezt az öreg! Ami Sebet illeti, vele már igen régóta barátok vagyunk. Végigkövettem a karrierjét a Forma–1-ig, és büszkévé tett, milyen sikeres. Mindketten a hazai gokartpályámon, Kerpenben nőttünk fel. Ott lenni a kezdeteknél, aztán látni, mennyire domináns… ez hatalmas eredmény.

Alonso: Mindig is kiváltságként tekintek arra, hogy megmérethettem magam egy olyan emberrel, mint Michael, aki nagyon hosszú időre bebiztosította magának a Forma–1 rekordjait. Itt és a rajtrácson is közel kerültünk hozzá, és ahogy Michael is mondta, nagy csatákat vívtunk és hatalmas tiszteletet érzünk egymás iránt a pályán. És folyamatosan tanultunk egymástól, ami egy kicsit talán a sportot is megváltoztatta.

Vettel: Kicsit más a helyzetem, mint Fernandóé, mivel nekem már akkor megadatott a lehetőség, hogy találkozzam Michaellel, amikor még kisgyerek voltam. Ő volt az én hősöm – remélem, most befogja a fülét –, de ő valóban inspirált engem, és más gyerekeket is akkoriban, Kerpenben. A mi példaképünk volt, és megtiszteltetés volt vele találkozni. Ő felügyelte a kerpeni bajnokságokat, és az utolsó versenyre kijött, hogy ő adja át a serlegeket minden gyereknek. Több mint száznak, szóval meglehetősen türelmes volt. Ma már tudom, milyen sűrű beosztása volt akkor, és mégis plusz időt fordított a szurkolókra, de különösen ránk, a versenyző gyerekekre. Ez egészen különleges, nagyon különleges emlék. Amikor először találkoztunk, nem igazán tudtam, mit tegyek, mivel nem akartam hülyeséget kérdezni, de jól emlékszem a pillanatra. Aztán később, mára ez egy kicsit más lett, felnőttem, és most normális kapcsolatban vagyunk. Így amikor ma beszélek vele, nem érzem úgy, mintha a hősömmel beszélnék, egyszerűen csak Michaellel beszélek. Vagyis az embert látom benne, nem pedig amit elért. De persze emlékeztetem magam arra is, hogy versenyezhettem ellene pár éven át – persze sajnos nem olyan közel, mint mondjuk Fernando. Az ilyesmi gyerekkoromban nagyon távolinak tűnt, hiszen már a Forma–1 is csak álom volt számomra. De az utolsó évek nagyon különlegesek voltak, a kapcsolatunk is az, és úgy gondolom, mindig is inspirálni fog engem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése